Pozycjonowanie w Google a sposób prezentacji zawartości

Skoro misją Google jest dostarczanie takiej zawartości jak szuka użytkownik i ów użytkownik posługuje się konkretnym sprzętem to aby mógł on z wyszukanej zawartości skorzystać, to musi ona mu być odpowiednio zaprezentowana.

Dlatego dostosowanie strony do urządzeń mobilnych jest jednym z ważnych sygnałów (ang. ranking signals).

Zawartość, której nie da się przeczytać nie jest wartościowa. Zielone litery na ciemno zielonym tle trudno się czyta.

Jak zatem wygląd strony ma się do pozycji w Google pośrednio i bezpośrednio.

Można postawić 2 pytania:

1. Czy wygląd strony ma wpływ bezpośrednio na pozycję w SERP i tym samym, czy brzydką stronę można wypozycjonować?

2. Jak wygląd strony ma wpływ pośrednio na pozycję w Google? Pośrednio, czyli przez pomiary zachowania użytkowników.

Odpowiedź na oba pytania jest Twierdząca. Strona, z której ludzie uciekają często spada w SERP. Z drugiej strony strona, która wygląda jak tzw. authority site stanie się authority site.

Zobacz na http://www.foxe.pl/pozycjonowaniegoogle