###SLIDER###

Pozycjonowanie w Google

Jak powinien przebiegać proces pozycjonowania w Google

  1. Jeśli Tworzysz nowy serwis - wybierz platformę lub system CMS który jest szybki i przyjazny dla urządzeń mobilnych
  2. Określenie celu strony
  3. Kim i czego szukają odwiedzający, których chcesz mieć na Twojej stornie
  4. Wejście w buty odwiedzającego stronę - czego tak naprawdę szukają ludzie, gdy wpisują daną frazę - często wpisują skróty myślowe - należy się zastanowić, zbadać jakiej zawartości, danych szukają
  5. Zawartość musi odpowiadać temu, co szuka odwiedzający. (patrz: misja Google). Zawartość musi być taka, aby klient NIE porzucił strony zarówno w sensie informacji jak i sposobu jej prezentacji
  6. Zawartość powinna być zróżnicowana dostosowana do tego, czego szukaja odwiedzający
  7. NAJWIĘKSZY PROBLEM: TWORZENIE WYSOKIEJ JAKOŚCI ZAWARTOŚCI
  8. Zawartość powinna być aktualna i uaktualniana
  9. Zwiększanie autorytetu strony
  10. Różne miary strony vs. wysokiej jakości aktualna zawartość adekwatna do szukanej frazy
  11. Zadbaj o wygodę odwiedzających

Wysokiej jakości zawartość:

NIE SPLAGIATOWANA, NIE BEZMYŚLNE OPRACOWANIE

Interesująca dla odwiedzających stronę (zapobiega porzuceniom)

Odpowiadająca temu, czego ludzie tak naprawdę szukają wpisując daną frazę

Łatwa w nawigacje i czytelna, szybko się ładująca.

Aktualna i uaktualniana.

 

 

 

 

Pozycjonowanie Google cennik

Cennik pozycjonowania w Google znajduje się tutaj: pozycjonowanie Google cennik

Pozycjonowanie Google - przydatne pojęcia

Algorytm Page Rank - nazwany na cześć Larrego Page'a (a nie od angielskiego słowa page ? strona). Założenia opierają się o ocenę prac naukowych w oparciu o ilość (wartościowych) cytowań w innych publikacjach. W algorytmie Google cytowanie = link przychodzący (ktoś nas cytuje w swoim artykule, czyli zamieszcza link do naszego artykułu lub naszej strony). Ogólna zasada działania znana, szczegóły utajnione. Jednak obecnie w coraz większym stopniu liczy się zawartość (artykuły, które publikujemy w naszym serwisie).


PR - 1. (w dużym uproszczeniu) Algorytm PR - algorytm używany przez Google Search do oceny stron. Inne miary (nie Google) to DA (ang. Domain authority) i PA (ang. Page authority) 2. Miara PR wartości strony w oczach Google. Publiczne wartości uaktualnianie rzadko, rzeczywiste znane tylko Google i uaktualniane codziennie. Czasem bywa fałszowany przez handlarzy domenami. Obecnie w branży nie stosuje się miary PR.


Konwersja - stosunek osób które zrobiły na naszej stronie to co chcemy (np. kupiły nasz towar) do liczby osób, które weszły do naszego serwisu (na naszą stronę). Im większy tym lepiej. Zależy do wielu czynników takich jak wygląd strony, prostota nawigacji, przejrzystość strony, rozmieszczenie elementów etc. Warto testować różne warianty strony używając testów A/B.


Link wewnętrzny (ang. internal link) - link prowadzący do zasobu (strony, podstrony, etc. ) w tym samym serwisie. Ma tą samą domenę/subdomenę co strona/podstrona, z której na której ów link się znajduje. Ważny i niedoceniany w pozycjonowaniu w Google.


Link zewnętrzny (ang. external link) - Może być przychodzący (umieszczony w innym serwisie, prowadzi naszego serwisu, jeśli wartościowy polepsza nasze rankingi) lub wychodzący. W obiegowej opinii linki wychodzące z naszego serwisu osłabiają naszą stronę. W istocie linki wychodzące do authority sites z naszej dziedziny działają pozytywnie na nasz serwis.


Struktura serwisu

Ma najistotniejsze znaczenia dla łatwości nawigacji użytkownika i bardzo duże aczkolwiek niedoceniane w oczach wielu osób znaczenia dla pozycjonowania. Authority sites są mają bardzo dużo linków wewnętrznych.


Nadmierna optymalizacja

Gdy serwis jest za dobry - też nie dobrze :) Możemy zostać ukartowani. Gdy dopniemy wszystko na ostatni guzik, to tak jakbyśmy robili wszystko na siłę.

Uzupełniono i poprawiono w lipcu 2016