Profesjonalne pozycjonowanie stron

Profesjonalne pozycjonowanie stron – rozszyfrujmy co oznacza ten slogan i kiedy pozycjonowanie jest prowadzone profesjonalnie i przez kogo.

Aby leczyć ludzi trzeba być lekarzem, skończyć studia, zdać egzamin państwowy, odbyć staż, często zrobić specjalizację. Po mimo tego lekarze różnią się poziomem swej wiedzy i świadczonych usług…

Kto może pozycjonować?

Pozycjonować teoretycznie może każdy, przepisy nie nakładają wymogu skończenia studiów z zakresu informatyki czy marketingu, a nawet jakichkolwiek studiów czy szkoły policealnej choćby. Teoretycznie pozycjonować może ktoś, kto wczoraj kopał rowy lub nalewał piwo w barze. Wybierając firmę lub osobę do pozycjonowania warto przyjrzeć się, jakie przygotowanie teoretyczne i praktyczne oraz doświadczenie w branży posiada potencjalny usługodawca. Zastanowienie się, czy lepiej może pozycjonować informatyk, czy geograf pozostawiam czytelnikowi.

Co oznacza profesjonalne pozycjonowanie stron

Aby zrobić coś profesjonalnie na pewno należy wyznaczyć cel naszych działań, czyli cel pozycjonowania. Celem w zależności od modelu biznesowego może być:

  • zwiększenie ruchu w serwisie
  • zwiększenie świadomości marki
  • pozyskanie leadów
  • sprzedaż towarów i usług

Widać, że pierwszym celem pozycjonowania jest zwiększenie ruchu w serwisie (a nie jak rozumie wiele osób poprawa pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania sama w sobie – więcej tutaj w rozważaniach o cenie pozycjonowania). W przypadku serwisu pozyskującego leady (np adresy e-mail), a jeszcze większym stopniu przy sprzedaży celem jest uzyskanie konwersji – to ich liczba i wartość decyduje o opłacalności pozycjonowania.

Gdy mamy określony cel możemy dokonać pomiarów zastanej, bieżącej sytuacji i zastanowić się, jaki wynik chcemy osiągnąć i jak będziemy weryfikować, czy i w jakim stopniu został on osiągnięty, lub jak szybko nasze działania zmierzają do jego osiągnięcia.

Zastosowanie Google Search Console powinno być standardem, a przy typowej sprzedaży powinno się w pewnym chociaż stopniu badać konwersję (pozycjonowanie sklepu na frazy niemające charakteru zakupowego jest niecelowe, choć zakładając złożony model atrybucji konwersji sprawa jest złożona).

Mamy już określone cele i sposób ich pomiaru. Warto zastanowić się nad metodami:

  • Jak znajdujemy / weryfikujemy słowa kluczowe, szczególnie te zakupowe, gdy celem jest sprzedaż (pozyskiwanie klientów)
  • kto i jak tworzy wartościową zawartość
  • jaka jest struktura serwisu
  • Jak pozyskujemy wartościowe i bezpieczne linki.
  • Jak zabezpieczamy się przed publikacją zawartości będącej plagiatem,
  • Jak mierzymy i optymalizujemy różne istotne parametry strony np. czas ładowania
  • Jak zapewniamy, to, że strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych.

Profesjonalne pozycjonowanie stron
Rate this post