Usability i CTR oraz ich wpływ na pozycję w Google

Ciekawa strona nt. usability https://www.usability.gov/

Web usability to jakość użytkowa stron.

Warto sprawdzić, czy strona:

  • prawidłowo się ładuje
  • prawidłowo się wyświetla na różnych użądzeniach
  • jest czytelna (zmora małych fontów, złych kontrastów: zielone litery na ciemnozielonym tle są mało czytlene)
  • jest łatwa w nawigacji
  • czy łatwo można przejść do informacji, której szukamy
  • czy treść jest taka, iż chce się ją czytać (patrz bucket brigades)
  • czy wskaźniki CTR są odpowiednie
  • ile czasu ludzie przebywają na stronie (czy czytają, oglądają, czy uciekają “gdzie pieprz rośnie”?)
  • czy strona jest dopasowana dla osób niedowidzących i z innymi niepełnosprawnościami?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *